Naprawa i obsługa motocykla WSK 125

Dane techniczne motocykla WSK 125

Poniższe tabele zawierają szczegółowe dane techniczne motocykli M06-L oraz M06-Z:

Silnik i napęd

ProducentZakłady Metalowe w Dębie k. Tarnobrzegu
Rodzaj silnikadwusuwowy, gaźnikowy, z przepłukiwaniem zwrotnym
Typ silnikaS01-Z
Moc nominalna6,2 KM
Obroty przy mocy nominalnej4850 obr/min
Stosunek sprężania6,9 : 1
Zawieszenie w ramieprzód silnika sztywno do uchwytu w ramie, tył do uchwytu wahliwego
System chłodzeniapowietrzny
System smarowaniadodatek oleju do benzyny - mieszanka w stosunku 1 : 20
Średnica cylindra52 mm
Skok tłoka58 mm
Pojemność skokowa123 cm³
Ciężar suchego silnika ze sprzęgłem i skrzynią biegów22 kg
Jednostkowe zużycie paliwa przez silnik prawidłowo dotarty325 g/KMh
Zasilanie paliwemopadowe
Pojemność zbiornika paliwa12,5 l
Filtr paliwaw zaworze paliwowym
Filtr powietrzasiatkowy z wkładem zwilżonym mieszaniną oleju z benzyną
Gaźnikpoziomy, typ G-20 M
Dane charakterystyczne gaźnikaśrednica gardzieli 20 mm, dysza typu zatopionego o średnicy 0,75 mm
Instalacja elektrycznaGV
Zapłonelektryczny z iskrownika-prądnicy
Przerywaczpojedynczy
Wielkość szczeliny rozwartych styków przerywacza0,3 - 0,4mm
Ustawienie zapłonu3 mm przed GMP
ŚwiecaM14X1,25 o wartości cieplnej wg Boscha 225
Odległość elektrod świecy0,4 - 0,6 mm
Rozrusznikmechaniczny
Uruchomienie rozrusznikanogą
Prądnicaiskrownik-prądnica o mocy 28W i napęciu 6V
Akumulator6V 7Ah
Ładowanie akumulatoraprądem przemiennym z iskrownika-prądnicy przez prostownik selenowy znajdujący się w lampie przedniej
Kadłub silnikadzielony, wykonany ze stopu aluminium
Cylinderżeliwny
Głowica cylindraze stopu aluminium
Tłokze stopu aluminium z dwoma pierścieniami uszczelniającymi
Sworżeń tłokowykuty ze stali stopowej
Korbowódosadzony pływająco
Wał korbowyskładany, korby ze stali węglowej, czopy ze stali stopowej
Łożyska głównekulkowe, cztery
Łożysko korbowoduwałkowe, dwurzędowe bez koszyka
Rodzaj sprzęgłamokre, pracujące w oleju, 3-tarczowe, z wkładkami korkowymi
Rodzaj przełączania biegówmechaniczny - nożny
Ilość biegów3
Ułożenie biegów (od najniższego położenia Całkowite przełożenie dźwigni zmieniacza biegów)I bieg lub II bieg, III bieg
Całkowite przełożenie na poszczególnych biegachI bieg - 24,17
II bieg - 11,40
III bieg - 7,65
Położenie dźwigni zmiany biegówz lewej strony silnika
Ilość oleju w skrzyni biegów silnika0,5 litra
Przeniesienie napęduz silnika na sprzęgło łańcuchem tulejkowym 3/8" x 7,5 mm, o 44 ogniwach, pracującym w oleju; ze skrzyni biegów na tylne koło łańcuchem 1/2" x 7,75 mm o 118 ogniwkach, osłoniętym tylko od góry

Podwozie motocykla

RamaTYP M06-L TYP M06-Z
podwójna o kształcie zamkniętym, wykonana z prasowanych belek korytkowych, zamykanych w ważniejszych miejscach przyspawanymi płaskownikami
Rodzaj kół TYP M06-L:
szprychowe, piasty kół osadzone na łożyskach kulkowych tocznych
TYP M06-Z:
szprychowe, o piastach pełnych, zamienne
Wymiary obręczy1,7 x 19"
Wymiar ogumienia3,00 x 19"
Rodzaj bieżnikaszosowy lub terenowy
Ciśnienie powietrza w ogumieniuw kole przednim 0,8 atm
w kole tylnym:
- bez pasażera 1,2 atm
- z pasażerem 1,5 atm
Zawieszenie kół Koło przednie typ M06-L:
na teleskopach ze sprężynami śrubowymi bez tłumienia olejowego

Koło przednie typ M06-Z:
na teleskopach ze sprężynami śrubowymi i amortyzacją olejową o skoku maksymalnym 150 mm; każdy teleskop jest napełniony 80 cm³ oleju Lux 10

Koło tylne (oba typy):
na wahaczu podłużnym, z teleskopami ze sprężyną śrubową i amortyzacją olejową, o skoku maksymalnym 75 mm; każdy teleskop jest napełniony 50 cm³ oleju Lux 10
Kąt pochylenia główki ramy25,5°
Wyprzedzenie koła przedniego90 mm
Minimalny promień skrętu2000 mm
Kierownicarurowa, umocowana uchwytami jarzmowymi, ściąganymi nakrętkami do półki górnej widelca teleskopowego; posiada mechanizm naciągu linki "gazu" typu nawojowego. W M06-Z posiada także regulację cięgieł sprzęgła i hamulca przedniego
Hamulcesystem na obu kołach mechaniczny, wewnętrzny, szczękowy, średnica bębna hamulcowego:
ø125 mm (M06-L)
ø132 mm (M06-Z)
Sterowanie hamulcahamulec koła przedniego sterowany jest ręką prawą (dźwignia po prawej stronie kierownicy), hamulec koła tylnego sterowany jest nogą (dźwignia po prawej stronie silnika)
Czynna powierzchnia każdego hamulca 50 (M06-L)
70 (M06-Z)
Ciężar samego motocykla 96 kg (M06-L)
101 kg (M06-Z)
Ciężar motocykla z wyposażeniem i paliwem 109 kg (M06-L)
114 kg (M06-Z)
Dopuszczalne obciążenie użyteczne150 kg
Dopuszczalny ciężar całkowity 259 kg (M06-L)
264 kg (M06-Z)

Wymiary motocykla

Długość (bez bagażnika) 2010 mm (M06-L)
2020 mm (M06-Z)
Szerokość670 mm
Wysokość motocykla nieobciążonego1015 mm
Odległość siodełka kierowcy od nawierzchni drogi 780 mm (M06-L)
790 mm (M06-Z)
Odległość siodełka od podnóżków520 mm
Rozstaw osi kół 1290 mm (M06-L)
1300 mm (M06-Z)
Prześwit poprzecznyr = 265 mm
Prześwit podłużnyr = 936 mm

Dane eksploatacyjne

Prędkość maksymalna bez pasażera80 km/godz
Zużycie paliwa przy szybkości około 45 km/godz2,21 l/100 km

Wyposażenie elektryczne

Lampa przednia (reflektor) umocowana jest za pomocą wsporników do osłon teleskopów przednich i ma:
  • żarówkę światła szosowego i mijania zasilaną z iskrownika-prądnicy 6 V 25/25 W,
  • żarówkę światła miejskiego,a zarazem i postojowego, zasilaną z akumulatora 6 V 3 W
  • żarówkę oświetlającą szybkościomierz zasilaną z akumulatora 6 V 1,5 W (tylko M06-Z)
  • prostownik selenowy służący do prostowania prądu przemiennego iskrownika-prądnicy (potrzebnego do ładowania akumulatora)
  • włącznik świateł i zapłonu z wyjmowanym kluczykiem
  • szybkościomierz (od 0 do 100 km/godz) wraz z licznikiem kilometrów (od 0 do 100 tys. km) (tylko M06-Z)
  • Lampa tylna wykonana jest z polistyrenu barwionego na kolor czerwony z podstawą z blachy i ma:
  • żarówkę rurkową 6 V 3 W, która oświetla część pokrywy barwionej, tworząc światło ostrzegawcze
  • żarówkę rurkową 6 V 5 W, która przy hamowaniu rozjaśnia pokrywę (światło "stop")(tylko M06-Z)
  • Akumulatoro napięciu 6V i pojemności 7Ah mocowany jest w środkowej części ramy, pomiędzy skrzynkami narzędziowymi pod siodłem
    Przełącznik świateł drogowychwraz z przyciskiem sygnału dźwiękowego zamocowany jest śrubą z lewej strony na kierownicy
    Sygnał dźwiękowy elektryczny, zasilany z akumulatora
  • zamocowany jest z prawej strony ramy pod siedzeniem (typ M06-L)
  • zamocowany jest między teleskopami przednimi, na dwóch śrubach, które zaciskają półkę dolną (typ M06-Z)
  • Automat mechanicznywłączający światło "stop", zamocowany dwoma wkrętami, na zewnętrznej stronie ramy ponad prawą konsolą podnóżka pasażera (typ M06-Z)