Naprawa i obsługa motocykla WSK 125

Demontaż i montaż teleskopów tylnych

W celu zdemontowania teleskopów tylnych należy:

  1. Odkręcić nakrętki i wyjąć śruby mocujące górną część teleskopu tylnego do ramy motocykla.
  2. Odłączyć teleskopy tylne od wahacza, odkręcając nakrętki i wyjmując śruby.
  3. Miseczkę teleskopu tylnego lekko ugiąć i wkrętakiem wyjąć na zewnątrz obie połówki dzielonego pierścienia.
  4. Zdjąć podkładkę gumową, miseczkę, osłonę górną i dolną teleskopu wraz ze sprężyną
  5. Odkręcić nakrętkę cylindra amortyzatora, a następnie wyjąć tłoczysko z cylindra i wylać do naczynia olej.
  6. Odkręcić z tłoczyska nakrętkę tłoczka i zdjąć podkładkę i tłoczek. Następnie zdjąć w kolejności: prowadnicę, podkładkę, uszczelkę gumową (typu Simmera), uszczelkę skórzaną i nakrętkę cylindra.
  7. W górnej części, trzymając za górny uchwyt teleskopu, poluzować nakrętkę i następnie odkręcić i zdjąć z tłoczyska uchwyt i nakrętkę.

Montaż teleskopów tylnych należy przeprowadzić w odwrotnej kolejności podanych wyżej czynności. Należy pamiętać o zapunktowaniu nakrętki tłoczka po odkręceniu. Naprawa teleskopów tylnych polega na doprowadzeniu do właściwego stanu ilości oleju oraz na wymianie wycieraczki, uszczelki korpusu ewentualnie prowadnicy czy tłoczka. Oba teleskopy tylne należy napełnić mieszaniną (40% oleju turbinowego typ III wg PNK-96059 i 60% oleju transformatorowego typ B wg PN/C-96058) w ilości 50 cm3 każdy.