Naprawa i obsługa motocykla WSK 125

Usuwanie usterek tłoka

1. Usuwanie nagaru

Przy pracy silnika w normalnych warunkach i zastosowaniu właściwego paliwa, trzeba usuwać nagar z tłoka po przejechaniu 5000-5500 km, jednakże pierwsze oczyszczanie powinno nastąpić wcześniej, tj. po przejechaniu 3500-4000 km (ze względu na stosowanie mieszanki paliwowej nieco bogatszej w olej w okresie docierania). Nagar należy również usuwać z otworu wylotowego spalin w cylindrze. Dokonuje się tego od strony wylotu po uprzednim zdjęciu rury wydechowej.
Chcąc usunąć nagar z tłoka należy wykonać następujące czynności:

Uwaga. Wymagany moment dokręcania 1,5 kGm osiągamy obracając nakrętki kluczem o długości ramienia 135 mm przy średnim wysiłku dłoni. Po pierwszym uruchomieniu silnika i dostatecznym rozgrzaniu go, należy jeszcze raz próbować dociągnąć nakrętki głowicy, oczywiście po uprzednim zatrzymaniu silnika.

2. Zdejmowanie i wymiana pierścieni tłokowych i tłoka

Należy wykonać następujące czynności: