Naprawa i obsługa motocykla WSK 125

Przygotowanie motocykla do dłuższego postoju

Przygotowując pojazd do dłuższego postoju trzeba dokładnie zagrzać silnik (ażeby skrzynia biegów była też zagrzana) i zmienić olej. Zdjąć i przepłukać układ paliwowy. Spuścić paliwo, wykręcić świecę. Przez otwór świecy wlać do cylindra 50 cm3 oleju silnikowego Lux 10. Wkręcić świecę. Rozprowadzić olej po gładzi cylindrowej naciskając lekko diźwignię rozrusznika.

Zdjąć łańcuch i zakonserwować go. Przed konserwacją należy łańcuch przemyć w nafcie, a następnie wysuszyć. Potem zanurzyć go w podgrzanym (płynnym) roztworze łoju z grafitem koloidalnym (ok. 95% łoju i 5% grafitu) lub w specjalnym smarze do smarowania łańcuchów, przy czym powinno się poruszać łańcuchem. Gdy łój zastyga, wyjąć łańcuch i starannie go wytrzeć.

Wymontować akumulator i ładować co 4 do 6 tygodni (nie wylewać kwasu). Akumulator można także przechowywać w czasie zimy w stanie suchym. Należy akumulator wymontować z motocykla, naładować całkowicie, wylać kwas, przepłukać kilkakrotnie wodą destylowaną i następnie wylać wodę, zakręcić korki i postawić w suchym i chłodnym miejscu, lecz zabezpieczonym przed mrozem. W ten sposób zakonserwowany akumulator może być przechowywany przez całą zimę.

Silnik i podwozie zmyć z zewnątrz naftą, a potem handlowym środkiem konserwującym wg opisu na opakowaniu, osuszając gąbką i zamszem. Zdjąć pokrywę iskrownika, wysuszyć ją oraz wnętrze iskrownika.

Części chromowane smarować czystą wazeliną, a na lakier rozpylić handlowy środek konserwujący. Wszystkie części nasmarować wg planu smarowania.

Motocykl postawić na podstawce tak, aby koła nie dotykały ziemi. Ciśnienie w kołach zmniejszyć do 2/3 normalnie stosowanego. Pojazd chronić przed zakurzeniem przez pokrycie dużym kawałkiem gęstego płótna lub tworzywa sztucznego.