Naprawa i obsługa motocykla WSK 125

Demontaż i montaż kół modelu M06-L

Gdy w przypadku naprawy zachodzi konieczność demontażu tylnego koła motocykla, należy wówczas tę operację przeprowadzać w następującej kolejności:

  1. Odkręcić i wyjąć oś koła tylnego.
  2. Wysunąć napęd szybkościomierza wraz z podkładką z przestrzeni pomiędzy lewym ramieniem wahacza a piastą koła.
  3. Odsunąć koło w lewo, zdejmując je z zabieraków bębna hamulcowego.
  4. Wyjąć koło z wahacza.
  5. Odłączyć cięgło prętowe pedału hamulca od ramienia rozpieracza.
  6. Zdjąć pierścień sprężysty z tulei osi.
  7. Wyjąć tuleję osi.
  8. Odsunąć bęben hamulcowy do tyłu motocykla, wyjmując go z wahacza.
  9. Z bębna hamulcowego wyjąć pokrywę ze szczękami.
  10. Zdjąć szczęki hamulcowe z osi szczęk i rozpieracza.
Montaż należy przeprowadzić w kolejności odwrotnej.

Gdy zachodzi konieczność wyjęcia przedniego koła z widełek teleskopowych, należy demontaż przeprowadzić w następującej kolejności:

  1. Zluzować przeciwnakrętkę śruby regulacyjnej hamulca przedniego i wkręcić śrubę do końca gwintu.
  2. Podnieść, ile się tylko da, ku górze dźwignię hamulca i zdjąć z widełek dźwigni końcówkę linki cięgła.
  3. Kluczem 22mm odkręcić i wyjąć z tulei dwie nakrętki osi koła (z prawej i lewej strony).
  4. Poluzować nakrętki ściągające golenie do dolnej półki.
  5. Odciągnąć koniec nogi ruchomej tak, aby koniec osi wysunął się z tulei.
  6. Wyjąć koło spod błotnika.
Montaż należy przeprowadzać w kolejności odwrotnej.

Chcąc rozebrać piastą koła przedniego, należy wykonać następujące czynności:

  1. Wykręcić z osi wszystkie nakrętki.
  2. Wyciągnąć z bębna pokrywę razem ze szczękami hamulcowymi, uważając na podkładkę.
  3. Zdjąć podkładkę z uszczelką filcową.
  4. Położyć koło bębnem hamulcowym na rozsuniętych szczękach imadła lub dwóch klockach drewnianych w ten sposób, aby wystająca piasta mieściła się między szczękami bądź podkładkami.
  5. Przez kawałek drewna uderzać młotkiem w oś aż do wybicia łożyska dolnego.
  6. Wyjąć z piasty łożysko dolne wraz z osią koła przedniego.
  7. Odwrócić koło na drugą stronę i wybić w podobny jak powyżej sposób drugie łożysko.
  8. Rozciągnąć nieco końce szczęk opierające się na nieruchomej osi szczęk i zsunąć je równocześnie z rozpieracza i osi.
  9. Wystający płaski rozpieracz szczęk zamocować lekko w imadle, odkręcić zewnętrzną nakrętkę i zdjąć sprężynę.
Montaż należy przeprowadzić w kolejności odwrotnej.