Naprawa i obsługa motocykla WSK 125

Mycie motocykla

Do normalnej obsługi motocykla należy utrzymywanie go w czystości. Jest to konieczne nie tylko ze względów estetycznych, ale także dlatego, by warstwa błota pokrywająca przez dłuższy czas powierzchnie lakierowane nie niszczyła ich. Poza tym kadłub, cylinder i głowica silnika gorzej się chłodzą, będąc pokryte tłustą warstwą błota, co oczywiście pogarsza pracę silnika.

Do mycia motocykla najlepiej jest posługiwać się wężem gumowym połączonym z siecią wodociągową, mającym zakończenie szczotkowe. Jeżeli brak jest takiego urządzenia, można posługiwać się szczotką ręczną o miękkim włosiu, którą można dostać się do trudno dostępnych miejsc w podwoziu. Przed myciem należy dobrze zwilżyć wszystkie miejsca pokryte wyschniętym błotem.

Uwaga. Nie wycierać na sucho motocykla pokrytego warstwą pyłu, gdyż lakier ulegnie porysowaniu. Motocykl trzeba zmyć (nie ścierać) obficie polewając wodą. Przed myciem należy osłonić gaźnik i świecę, aby zabezpieczyć je przed dostaniem się wody. Po myciu zbierać z powierzchni wodę czystą szmatką lnianą, przepłukując ją w czystej wodzie i wyżymając. Nie należy myć motocykla na słońcu, gdyż na powierzchniach lakierowanych mogą utworzyć się plamy. Do mycia silnika należy używać pędzla i małej wanienki z ropą naftową, naftą lub benzyną. Po wymyciu i wyschnięciu motocykla powierzchnie lakierowane należy przetrzeć płynem konserwującym, a następnie przetrzeć podwozie dużym kawałkiem czystej flaneli. W przypadku silnego zmatowienia powierzchni lakierowanych, konieczne jest zastosowanie pasty do polerowania, lecz pastą należy posługiwać się ostrożnie, gdyż ściera ona lakier. Motocykl przed myciem powinien mieć silnik wystudzony. Nie wolno na gorący jeszcze cylinder lać zimnej wody.