Naprawa i obsługa motocykla WSK 125

Silnik słabo ciągnie

Silnik zwiększa obroty na biegu luzem, lecz nie "ciągnie"

Sprzęgło ślizga sięwyregulować sprzęgło
Pierścienie tłokowe zapieczonepierścienie ostrożnie zdjąć, rowki oczyścić, pierścienie założyć
Pierścienie tłokowe zużyte lub uszkodzonepierścienie wymienić na nowe
Tłok za luźnycylinder przeszlifować, tłok wymienić
Uszkodzenie uszczelki pod głowicąuszczelkę wymienić, dobrze dociągnąć nakrętki śrub mocujących głowicę
Uszkodzenie uszczelki typu Simmera na wale korbowymuszczelkę wymienić

Silnik przegrzewa się, zatrzymuje, a po ostudzeniu pracuje

Zanieczyszczenie kanału wydechowego lub tłumikaprzeczyścić kanał lub tłumik
Za mało oleju w mieszancepaliwo wylać i nalać paliwa przepisowego
Nieodpowiednia świeca zapłonowawymienić na właściwą
Zbyt późny zapłonustawić na właściwy
Za uboga mieszanka (źle wyregulowany gaźnik, zły dopływ paliwa do gaźnika, nieszczelność przy gaźniku lub cylindrze)wyregulować gaźnik, przeczyścić przewody paliwowe, usunąć nieszczelności
Nieodciągnięte szczęki hamulcówwyregulować hamulce lub wymienić sprężyny odciągające
Nieodpowiednie paliwo o zbyt niskiej liczbie oktanowejstosować paliwo odpowiednie do silnika
Przeciążenie silnikazbyt długa jazda na szybkich obrotach silnika i z dużym obciążeniem

Silnik hamuje po dodawaniu gazu

Silnik zimnyrozgrzać silnik
Zła regulacja gaźnikawyregulować gaźnik
Tłok zaciera się lub już jest zatartyprzegrzany silnik
Nieodpowiedni olej w mieszancewymienić mieszankę na inną o odpowiednim składzie