Naprawa i obsługa motocykla WSK 125

Silnik nie daje się uruchomić

Brak paliwa w gaźniku

Zbiornik pustynapełnić zbiornik paliwem
Otworek w korku wlewowym zatkanyoczyścić i przedmuchać
Kranik lub rurka dopływowa zatkanawymontować, przeczyścić i przedmuchać
Iglica pływaka zacina sięoczyścić komorę pływakową lub wymienić iglicę
Zatkane kanaliki w gaźnikudokładnie przemyć w benzynie i przedmuchać

Świeca nie daje iskry lub iskra jest słaba

Świeca uszkodzona (pęknięty lub wykruszony izolator)wymienić świecę
Świeca zanieczyszczona, zaolejona albo ma metaliczne zwarcie między elektrodamiwyczyścić szczoteczką, przemyć benzyną
Niewłaściwy odstęp między elektrodami świecyustawić elektrody na odległość 0,4-0,6 mm (sprawdzić szczelinomierzem)
Przewód wysokiego napięcia odłączył się lub ma przebiciesprawdzić połączenie, zaizolować lub wymienić przewód
Rozluźniony przewód na zacisku przerywaczadokręcić zacisk
Nieodpowiednia odległość między stykami przerywaczaustawić maksymalną przerwę między stykami na odległość 0,3-0,4 mm (sprawdzić szczelinomierzem)
Styki przerywacza zanieczyszczone lub zużyteoczyścić, wygładzić lub wymienić
Uszkodzony lub zużyty ślizgacz fibrowyprzynitować nowy ślizgacz lub wymienić cały młoteczek
Tulejka osi przerywacza wyrobionawymienić tulejkę lub cały młoteczek, przy prowizorycznej naprawie zmniejszyć przerwę między stykami do 0,2 mm
Uszkodzony kondensator lub cewka zapłonowawymienić na dobre

Uwagi: Samo występowanie iskry w świecy podczas sprawdzania nie świadczy jeszcze, że jest ona prawidłowa. Słaba iskra będzie przebijała między elektrodami świecy w czasie sprawdzania, ale nie będzie występowała w cylindrze, gdzie są zwiększone opory na skutek sprężenia mieszanki. Prawidłowa iskra podczas sprawdzania w świecy powinna być "tłusta" i mieć kolor niebieski.