Naprawa i obsługa motocykla WSK 125

Uszkodzenia mechaniczne silnika

Silnik stuka i dzwoni

Wyrobienie łożyska wału korbowegooddać do naprawy
Wpust na piaście koła magnesowego iskrownika - prądnicy jest ściętyzałożyć nowy wpust czółenkowy
Zapłon w niewłaściwym momencieustawić właściwy kąt wyprzedzenia zapłonu (gdy tłok jest 3 mm przed GMP)
Luz na tulejce sworznia tłokowego (w główce korbowodu)wymienić sworzeń tłokowy i tulejkę
Pierścienie tłokowe zużyte lub uszkodzonewymienić pierścienie na nowe
Tłok zbyt luźnywymienić tłok na nowy
Nadmierny osad na tłoku lub w głowicy (następuje samozapłon)oczyścić tłok i główkę z nagaru, wyregulować gaźnik
Paliwo o zbyt niskiej liczbie oktanowejstosować paliwo odpowiednie do silnika

Silnik jest zablokowany (nie daje się obrócić)

Tłok zatartyodczekać aż silnik wystygnie, spróbować zapalić, gdy zapali jechać powoli; usunąć przyczynę zatarcia. Gdy po ostygnięciu wał nie daje się obrócić, oddać do warsztatu naprawczego
Zatarcie łożyska korbowodowegooddać do warsztatu naprawczego
Pęknięcie pierścienia tłokowegozdjąć cylinder i usunąć uszkodzone części, założyć nowe
Między tłok i cylinder wpadł pierścień zabezpieczający sworzeńzdjąć cylinder i usunąć uszkodzone części, założyć nowe