Naprawa i obsługa motocykla WSK 125

Wyjmowanie tylnego koła z wahacza

  1. Odkręcić nakrętkę motylkową cięgła hamulca tylnego.
  2. Odłączyć pręt hamulca od dźwigni hamulca tylnego.
  3. Odkręcić nakrętkę mocującą ustalacz pokrywy tylnej do wahacza i poluzować nakrętkę mocującą ustalacz na osi szczęk hamulcowych przy pokrywie (przytrzymać wkrętakiem oś szczęk).
  4. Zdjąć ustalacz ze śruby przyspawanej do wahacza.
  5. W otwór główki osi włożyć trzpień specjalny, będący w wyposażeniu motocykla. Odkręcić i wyjąć oś całkowicie.
  6. Wyjąć tulejkę dystansową od strony pokrywy bębna hamulcowego uderzając w nią lekko od góry.
  7. Zdjąć koło ze stożków bębna zabierakowego przesuwając je w lewą stronę.
  8. Przechylić motocykl w prawą stronę i wyjąć koło.

Przy zakładaniu koła postępować odwrotnie, zwracając uwagę na to, by po wsunięciu osi piasty w otwór aż do oporu, wkręcić ją i zacisnąć bardzo mocno w celu uniemożliwienia wykręcenia się jej.

Należy przy tym dopilnować, aby nie tylko część gwintowana osi, ale cały jej trzpień nie był zanieczyszczony piaskiem lub błotem, przy wkładaniu do piasty, gdyż może to spowodować uszkodzenie łożysk tocznych piasty. Gdyby gwintowany koniec osi nie chciał wchodzić w pierwszą nitkę gwintu, należy kluczem 22 mm odkręcić (zluzować) nakrętkę gniazda osi w prawym ramieniu wahacza. Po wkręceniu osi zacisnąć nakrętkę z powrotem.